sobota, 31 stycznia 2015

Sernik chałwowy



Przesmaczny, cudowny sernik chałwowy.
Przepis podkradłam mojej kochanej blogerce i przyjaciółce zarazem, czyli Emilii. Oczywiście troche pokombinowałam i użyłam nieco innych składników latego koniecznie sprawdźcie oryginalną wersje którą znajdziecie tutaj.




Składniki:

100g ciasteczek lub herbatników ( Eti Burçak pełnoziarnistymi)

1 kg süzme peynir
5 jajek
2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej 
szklanka cukru 
350 g chałwy z pistacjami (można bez)
40 g masła

100 g śmietanki kremówki
 +/- 150 g chałwy


Aby przygotować spód wystarczy rozdrobnić ciastka blenderem i wymieszac z rozpuszczonym masłem.
Ser wrzucić do misy robota i wymieszac z cukrem. Dodawać po jednym jajku mieszając na niskich obrotach. Stopniowo dosypywac mąke i pokruszoną chałwę. Przelewamy masę do formy. 
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 170 stopni i pieczemy przez godzinę. 
Sernik po upieczeniu zostawiamy na 10 minut w piekarniku następnie uchylamy lekko drzwiczki by ostygł. 

 Po ostudzeniu robimy polewę. Mieszamy kremówkę z chałwą i podgrzewamy aż zacznie gęstnieć.
Następnie lekko studzimy, polewamy sernik i wstawiamy go do lodówki na 24 godziny.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz