niedziela, 1 lutego 2015

Drożdzówka odrywana



Wiele lat temu jadłam tą cudowną drożdżówke i zupełnie zapomniałam o jej istnieniu. 
Tak sobie myśle, że chyba na szczęście zapomniałam, bo jak wczoraj zrobiłam ją w domu, tak nie mogę się od niej oderwać :) To ciasto z pewnością bedzie gościło u mnie w domu częściej. 
Robi się je bardzo łatwo a składniki niezbedne do jej zrobienia każdy z Nas ma w domu.




Składniki:


14 g suchych drożdży
 (lub 25 swieżych, przy użyciu świeżych należy jednak najpierw zrobić tradycyjny rozczyn)
300 ml mleka
100 g cukru pudru
800 g mąki pszennej
 łyżeczka soli
4 jajka
100 g masła


150 g masła
100 g cukru pudru
2 łyżki cynamonu


Przygotować ciasto. Do rondelka wlewamy mleko i wrzucamy masło, podgrzewamy do rozpuszczenia masła i odstawiamy na bok. 
Mąke wsypać do misy robota, dodać drożdże, cukier, sól i jajka. Wymieszać i dolać mleko z masłem. Wyrobić ciasto w robocie przy użyciu końcówki z hakiem (można oczywiście wyrabiać ciasto ręcznie). Ciasto powinno być elastyczne. Następnie przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia, aż podwoi swoją objętość ( ok 1,5 godz).
W międzyczasie roztopić 150 g masła i dstawić na bok.

Formę keksową wysmarować masłem lub wyłożyć papierem do pieczenia (w przypadku formy silikonowej nie potrzeba ani smarowac masłem ani wykładać papierem). 

Wyrośnięte ciasto przełożyć na blat posypany lekko mąką. Zagnieść i rozwałkować na prostokąt. 
Ciasto pokroić wzdłuż krótszego boku na paski.


Ciasto posmarować roztopionym masłem i posypać cukrem wymieszanym z cynamonem. Zostawić trochę masła i cukru do posypania wierzchu ciasta.
Paski ułożyć jeden na drugim następnie kolejno pokroić je w poprzek. Kawałki wkładać do formy bokiem. 




Formę przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia, aż ciasto wypełni formę.
Ciasto posmarować pozostałym masłem i posypać pozostała mieszanką cukru z cynamonem.

Rozgrzać piekarnik do 180 stopni i piec ok. 30- 35 min. Może się zdażyć, że ciasto za szybko się zrumieni od góry, wtedy należy je przykryć je  folią aluminiową.
Po upieczeniu pozostawić na ok. pół godziny w formiea następnie kolejno wyłożyć na kratkę z piekarnika i pozostawić do ostygnięcia.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz