piątek, 13 marca 2015

Okoń morski z pieca - Fırında ekşili levrek



W Turcji w okresie jesienno zimowym mamy bardzo duzy wybór ryb w bardzo przyzwoitych cenach. Z tego też powodu w naszym domu conajmniej raz w tygodniu pojawia się na stole jakaś ryba. Tym razem padło na okonia. 
Ciekawa byłam jego smaku bo nigdy wcześniej nie maiałam okazji spróbować tej ryby...
Jako, że ostatnio zaczęłam prenumerować turecki miesiecznik kulinarny ,,Lokma,, postanowiłam po kolei testować zamieszczone tam przepisy. 
Na okonia jest ich kilka, ale na początek wybrałam wersje zapiekaną, Prade mówiąc, jak na tak prostą zapiekanke bylam pozytywnie zaskoczona smakiem. 
Oczywiście można to danie przygotować z wykorzystaniem innych ryb więc zrobiłam też z palamutem i jest równie smaczna.




Składniki:

duża oczyszczona ryba
duża drobno posiekana cebula
2 papryki kolorowe
2 łyżki oliwy
sok z całej cytryny
łyżeczka pieprzu carnego
sól
natka pietruszki

Oczyszczoną rybę wkładamy do płytkiego garnka z wodą i gotujemy ok 5-10 minut.
Cebule i papryki solimy i podsmażamy na oliwie a następnie przekładamy do naczynia w którym będziemy zapiekać.
Podgotowaną rybe delikatnie dzielimy na mniejsze kawałki. Przekładamy do naczynia do zapiekania i delikatnie mieszamy z warzywami. Można podlać zawartość naczynia ok 120 ml wywaru z ryby lub czystą wodą. Ja jednak nie dawałam ani jednego ani drugiego żeby rybka się lepiej zapiekła a nie dusiła.
Z wierzchu posypujemy czarnym pieprzem i skrapiamy sokiem z cytryny. 
Zapiekamy ok 20 minut w 190 stopniach.
Serwujemy na gorąco posypane natkæ piertuszki.




malzemeler:
1 adet büyük temizlenmiş levrek
1 adet büyuük boy biçiminde doğranmış soğan
2  adet büyuük boy biçiminde doğranmış soğan kırmızı ve yeşil ya sarı biber
2 çorba kaşığı zeytinyağı
1 limon suyu
1 tatlı kaşığı karabiber
tuz
bir havuç kıyılmış maydanoz

Levreği çok az suda haşlayın ve didikleyin. soğan ve biberleri bir tavada zaytinyağlı ile soteleyin ve pişireceğiniz fırın kabına dizin. Uzerine karabiber didiekleğinizin balıkları dizin ve limon suyu, tuz gezdirin.
Haşladığınız balık suyudan varsa 1 çay bardağı ekleyin yoksa normal su ilave edin.
190 derece fırında 20 dakika pişirin. Kıyılmış maydanozla servis edin.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz